Karty podarunkowe

W punktach sprzedaży coraz częściej możemy spotkać się z kartami podarunkowymi. W Polsce ten rynek jest stosunkowo młody, ale ma przed sobą dobre perspektywy. Przykładem mogą być Stany Zjednoczone lub Wielka Brytania, gdzie karty podarunkowe stały się codziennością.

Z pewnością każdy z nas wielokrotnie stał przed problemem wyboru odpowiedniego prezentu, a z drugiej strony miał obawy i wątpliwości przed wręczeniem gotówki. W takiej sytuacji optymalnym rozwiązaniem są karty upominkowe, ponieważ obdarowana osoba ma możliwość wyboru idealnego dla siebie produktu.

Dla Sprzedającego największą zaletą jest brak zwrotów towarów, a także wymierne efekty lojalnościowe i motywacyjne. Bez wątpienia, karta upominkowa jest trafną inwestycją.

Na rynku możemy wyróżnić trzy podstawowe rodzaje kart podarunkowych (wg miejsc, gdzie możemy je zrealizować):

  1. karty wydawane/akceptowane przez jednego Wydawcę, np. sieć handlowa lub sklep
  2. karty wydawane przez jednego Wydawcę, ale akceptowane przez różne punkty sprzedaży w obrębie danego obiektu lub zrzeszenia, np. centrum handlowe
  3. karty wydawane przez banki i akceptowane wszędzie tam gdzie karty płatnicze (VISA, Master Card).

Karta podarunkowa najczęściej posiada zakodowany pasek magnetyczny i/lub kod kreskowy, opcjonalnie nadrukowany numer. Producent kart z pewnością zaproponuje optymalne rozwiązanie i produkcja nie będzie wiązała się ze zbędnymi kosztami.

Karty wydawane przez banki mają zazwyczaj 12-miesięczny okres ważności, w przypadku pozostałych możemy definiować go dowolnie.

drukowanie kart plastikowych